2009. szeptember 23., szerda

Pancsoltam

Tegnap bezárkóztam a fürdőszobába és kipancsoltam életem első fekete fehér tekercsét! (tapsvihar)
Izgultam rendesen és izzadtam a sötétben mire betekertem a negatívot a hívótank orsójába. Jobb híján leszereltem a balkonról a hőmérőt és kis bénáskodás után be is lőttem 20 fokosra hívó oldatot, majd rázogattam, pödörgettem, forgattam a tankot 5 percig, majd ugyanez vízzel egy kicsit, miután jött a fixáló oldat szintén egy kis lötyögtetéssel......ezután már megnyugodott amatőr lelkem mert látszottak foltok és képnyomok a negatívon! Aztán mostam a folyóvíz alatt a filmszalagot mint a jó mosómedve a kajáját. Mindezek után csepptelenítés a zseniális gumis csipeszzel és kiakasztottam a törölközők mellé száradni...
A tónusok nem lettek a legcsodálatosabbak, gondolom ez nagyrészt az én hibám de azért rásegíthetett az is, hogy jó pár éve lejárt 100-as Fomapan volt aki elvette "szüzességem".
Mindenesetre jó szórakozás volt, sajnos vagy nem sajnos ez is olyan dolog amitől első alkalommal kissé függővé válhat az ember...alig várom már, hogy telifotózzam a következő tekercset!:)









Canon EOS 3000 + Helios 2/58, Pentacon 2,8/29, Canon 50/1,8 + lejárt 100-as Fomapan

13 megjegyzés:

Zsákai Péter írta...

Élvezetesen írtál az előhívásról. Biztosan egyre rutinosabb leszel, minél többször csinálod.

A párodról készült képek szerintem szépek lettek. És a többin is megjelenik a kreativitás, ötletesség.

Én is várom a következő tekercsed! :) Én a digitális előhívást is élvezni szoktam. Amikor először pillantom meg a monitoron a képet és jön a felismerés, hogy jól sikerült vagy sem. Talán egyszer az érdekesség kedvéért én is kipróbálom a film előhívást. Izgatja a fantáziám!

miletics attila írta...

pacsi :)

Gáspár Milán írta...

legalább mostmár lesz kivel elvonóra járnom.
:))))
ügyes, grat!

Unknown írta...

huhuhuuuu:P mekkora jo képek:D és nem azért mert rajta vagyok az egyiken:D Am. ez ám az igazán feeling, mikor te magad hivod elo a képet, és semmi digitális nincs benne... el tudom képzelni mit érezhettél, mikor kezdett kirajzolodni, h lesz e valami a képen, vagy sem:D
U are so fanatic :P

Vedres Ági írta...

remek, több kedvenc is :)
grat. kedves alkimista barátom:)

ferencke írta...

iiigen, ez tényleg függővé teszi az embert.
(aztán majd jön a fizikai fájdalom is, ha egyszerre sokat csinálsz... :) hehe
nagyon jók lettek. csak így tovább!

Jámbor Zsófi írta...

:)
jók lettek
amugy szerintem midnenkinek jobban sikerült az első tekercse mint nekem :D az enyémen hatalmas vízcseppek lettek mellé még a gépet rá is nyitottam előtte ugyhogy kábé a képek fele sikerült csak :D persze azóta megtanultam hogy kell :)

sooslaca írta...

Péter: én digitálisnál azt szeretem amikor már a keresőbe nézve vagy az lcd-n visszanézve látom h jó lett a kép (mégha a végén rajtam kívül másnak nem is igazán jönbe) ilyenkor rögtön jobb kedvem lesz és feldobja a napom egy ilyen kis dolog!:)

Attila: ;)

Milán: majd azért süttetünk kuglófba egy adag hívót meg pár tekercs filmet :))

Ruci: hát izgultam is rendesen hogy egyáltalán lesz e belőle valami de aztán sikerült és jó érzés nagyon ja!:)

Ági: nem is rossz, legközelebb már valóban az alkímiával próbálkozom meg hátha az is sikerül és aztán veszek Leicát mindenkinek:)

ferencke: a fixálásnál már így is éreztem egy kis maró forróságot az újjaimon :)

Zsófi: én örököltem aputól egy jó kis gumis "vízlehúzó" csipeszt ami faszán eltávolít minden vízet a szalagról!:)

köszik!

Jámbor Zsófi írta...

azóta már én is megismerkedtem a szarvasbőr jótékony hatásaival :) csak ugye annyira örültem hogy sikerült hogy addig nézegettem amíg rászáradtak a cseppek :D

ferencke írta...

azért csak óvatosan azzal a gumis csipesszel. jó hosszút tud karcolni, ha odakerül valami piszok. én két újjam közé szorítva húzom, és azonnal megérzem, ha valami nemstimmel.

Balogh Zoltán írta...

Gratula Lacus,én még nem mertem ennek soha nekiállni,de most nagyon kedvet kaptam.Nagyon szépek a képek is,kár lett volna ha nem sikerülnek,látod én ezért nem vállalom be:-)

Jah,és egy Leica rendel!:-D

ferencke írta...

legalább az ezüstöt probáld meg valahogy kivonni az elhasznált löttyökből! akkor majd én hozzád hordom..., és akkor nekem is jöhet egy Leica! (azzal az f0,95-ös obival!)

sooslaca írta...

Zoli: pedig érdemes legalább lesz benne egy kis izgalom :))) meghát nyilván nem életed tekercsét fogod elsőnek hívni hanem egy amolyan próba félét...:)

ferencke: akkor f0,95...felírtam! :)))